Hledají se svědkové úkazů v okolí Miličína v roce 1991!

Na začátku července 1991 se v okolí Miličína odehrála serie pozorování UFO a blízkých setkání  třetího druhu(tedy pozorování bytostí v souvislosti s UFO).  Protože se události odehrály ještě před vznikem projektu Záře, dozvěděli jsme se o nich s časovým odstupem. Projektu Záře se podařilo získat několik zajímavých výpovědí, ale vyšetřování případů vázlo a naráželo na řadu překážek. Zejména místní lidé, pokud měli nějaké zážitky, nechávali se je pro sebe. Chataři a chalupáři, omladina z letních táborů – ti poskytli svá svědectví a podle nich si místní vykládají své zážitky čistě nábožensky. A navíc nemají příliš rádi „pražáky“.

Co se vlastně tehdy, na počátku prázdnin 1991 odehrálo?

Dopis pí. V. P. z Prahy pro projekt Záře z 8.2.1993:

Mám chatu v Miličíně a byla jsem svědkem zváštní události, která mi utkvěla v paměti. Nevím přesné datum, ale bylo to v pátek po 22.hod, v prvé polovině července 1991. Byla tmavá noc, chodívám spát až p půlnoci, čtu nebo luštím křížovku. Náhle mě upoutala velká záře, která zaplavila celý prostor před chatou. Zdroj vzniku záře nemohu určit, vycházela od severní strany směrem k jihu. Podle mého odhadu, kam jsem z okna dohlédla, délka záře mohla být 120 – 130m a šířka před chatou 12 až 15m. Světlo bylo tak intenzívní, že jsem na zahrádce viděla jednotlivé sazenice jahod a u růží květy s listy. Byl to fantastický pohled až na to, že jsem měla stísněný pocit, jako z něčeho nepřirozeného. U plotu máme kůlnu na dříví a v té záři byla střecha stříbřitě lesklá. Tato záře svítila snad 1/2 hod, snad déle, už si čas nepamatuji.

Dlaší událost jsem zažila mezi 10. až 15.12.1991. Jela jsem do chaty pro jablka. Ten den tam bylo asi 30 cm sněhu, k chatám přede mnou nikdo nešel, první stopy jsem prošlapávala já. U chaty před verandou jsem našla 6 stop, opět záhadných, neboť byly jen v jednom místě a nikam nevedly, ani v okolí se nevyskytly. Velikost stopy mě překvapila, neboť se nepodobala žádné zvířecí ani lidské. Velikost asi 21 cm na 12 cm (z toho asi 7 cm délky prsty nebo drápy? v počtu 4).

Na základě dlouhodobě zaznamenávaného počasí u mého souseda (v Praze) jsem si ověřila dodatečně, že v uvedené době skutečně sněžilo, což potvrzuje, že stopy byly na čerstvě napadeném sněhu.

 

Výpověď pí. Z. I. (24 let, pracuje v porodnici v Praze) učiněná 23.1.1993 v pořadu Nedělní ráno s Eduardem Hrubešem (toto je přímý přepis výpovědi, učiněné v pořadu):

Z.I.: „Bylo to v létě v 91 roce v Miličíně na Táborsku. Já jsem tam byla se svojí dcerou a přijela za mnou ještě má sestřenice se svojí kamarádkou. My jsme chodily každý večer, když už všechny děti spaly, se psem ven a zašly jsme vždycky za vesnici. Toho osudného večera jsme také šly, sešly jsme na takovou silnici, kde nebylo žádné osvětlení, z každé strany bylo jenom pole. My jsme si sedly na to pole a za chvilku to pole osvítilo „něco“. Tak jsme tedy pátraly, co to je a bylo tam…zpoza toho pole šla nahoru taková obrovská červená, rudě červená koule, která ze sebe vypouštěla nějakou energii jelikož se vlnila.“

E.H.: „Jak asi byl ten objekt velký?“

Z.I.: „Já nevím. Nevím. Bylo to tedy skutečně veliký a bylo to hlavně něco atypického, že to snad i možná opticky klamalo. Bylo to obrovský, obrovský, ale přesně jak – nevím.“

E.H.: „Co jste si v ten moment říkaly?“

Z.I.: „V tu chvíli mi tedy napadl Měsíc, že tedy vychází Měsíc. Ale pak jsem si okamžitě uvědomila, že je už pozdě na to, aby vycházel Měsíc a hlavně v tom Miličíně je vždycky Měsíc úplně z druhý strany. To jsme věděly, protože jsme na Měsíc vždycky koukaly. Takže ono to pomalinku vylézalo nahoru, bylo to strašně rudý a zářivý a my na to úplně zkoprnělý na to koukaly. Když to bylo celé venku, tak se to k nám přibližovalo a jakoby se to kymácelo jako hodiny. Když už to mělo namířeno pořád k nám, tak jsme se rozhodly, že bude bezpečnější tedy obrátit – a směr domů.“

E.H.: „Tomu se česky říká, že jste se poradily s Vaňkem. Takže jste utíkaly do vesnice, nebo šly?“

Z.I.: „Spíš jsme šly takovým rychlejším krokem, neustále jsme se obracely a ono to šlo neustále za náma.“

E.H.: „Vás to sledovalo…?“

Z.I.: „Šlo to neustále za náma. A když jsme třeba sešly víc napravo, tak to šlo za náma; víc nalevo – šlo to za náma. Tak jsme trošku potom i zpanikařily – takový zvláštní strach z neznáma vlastně, nevěděly jsme co od toho čekat a bylo to vlastně něco úplně jiného, něco, co člověk běžně nevidí. Takže jsme trošku zpanikařily a teď jsme vlítly do té vesnice. Tam stál takový hlouček lidí a tak jsme jim úplně přemateně říkaly, že jsme viděly něco, co se narodilo, co nás honí…“

E.H.: „A mezitím to…?“

Z.I.: „Šlo to neustále tedy za náma. I tedy až do té vesnice to za náma vlastně došlo, ale mezitím ono to jakoby zbělalo, takže už to nebylo úplně rudý, ale bylo to potom čistě bílý…“

E.H.: „A co vám říkali spoluobčané?“

Z.I.: „Když jsme tam všechno tohle říkaly, tak se na nás dívali trošku jak na blázny, pak konstatovali, že jsme opilé ať je neotravujeme…“

E.H.: „Opilé Pražandy“

Z.I.: „Opilé Pražandy, ano. Takže se s námi nikdo nebavil. Tak jsme řekly výborně, tak my víme svoje, nebudeme to tedy nikomu prezentovat. A najednou jedna paní říká ‚Ksakru, hele ono skutečně, tohle přeci není Měsíc, tohle je něco jiného!’tak se tím začli taky zaobírat. Ono to ve finále bylo úplně bílý s černýma flekama do takového… rádobyobličeje, tvaru obličeje. Potom se tam začali scházet lidé a: ‚jé‘ a ‚jé‘, tak to různě zkoumali. Ono se to potom zastavilo nad jedním barákem a šlo to…vždycky to chvilku stálo nad jednou střechou a šlo to zase nad další střechu. Ale já jsem ještě zapomněla říct, že když jsme utíkaly k tý vesnici, tak moje sestřenice se zničehonic obrátila směrem k tomu, koukala na to a stála. My jsme jí volali ať jde za náma a ona neodpovídala, stála a stála a koukala na to. Pak se oklepala a běžela za náma a říkala: ‚Já jsem vás slyšela, já jsem chtěla, ale to nešlo. Já jsem se nemohla hnout z místa‘.“

E.H.: „Jako Lotova žena, jen zkamenět“

Z.I.: „Tak nějak, skutečně, asi ani tý krve by se v ní nedořezal. Potom tedy šla. A když se na to tam ty lidi dívali, tak jednomu chlapci se tam stalo vlstně to samé. Z ničeho nic, nic nám neřekl a šel směrem k tomu a připadal mi tak… jako zhypnotizován. On šel neustále k tomu a všichni jsme ho volali a on nereagoval. Zmizel ve tmě, ve stínu těch baráků. Za chvilku se objevil a byl jakoby nabitý tím a říkal také, že nemohl, že nás slyšel, ale nemohl, a že potom to po něm střílelo nějaký slabý paprsky, a že jeden ho strefil, a že má strach, že je něčím zasažený. Tak jsme ho uklidnili, že určitě zasažený není, že už by tady nebyl. A potom to žádnou dohru ani nemělo, jenom to tedy stálo, dívalo se to a pořád to viditelně pouštělo takový jako slabounký paprsky energie. Lidé se potom rozešli, šly jsme spát, nic se nedělo. Druhý den, když jsme si povídaly s lidmi, tak tam nějaká paní říkala, že v půl jedenácté v noci jí najednou něco nepřiměřeně osvětlilo dvůr, takže vyšla ven, měla strach, že jí tam zajel někdo s nákladním vozem. Nikdo tam nebyl, žádný náklaďák nikde nebyl a jenom zjistila, že skutečně nepřiměřeně svítí jakobyměsíc. Potom zase další paní tam povídala, že její muž otevřel okno a měli to přímo před oknem, zářivou kouli před oknem. Že tedy zavřel zděšeně okno, ulekl se a utekl. Byly tam spousty a spousty dohadů, což tedy já nevím, u toho já jsem nebyla. Já skutečně jenom viděla zrod strašně zářivý, ohnivě zářivý koule plný energie, hrozně veliký…“

Dopis pí. I. P. z Kladna pro Čs.AAA z 6.3.1992:

… Ač nejsem očitý svědek, píši Vám, protože doufám, že budete vědět o někom, kdo by mohl a chtěl nějak prozkoumat události, které se odehrály začátkem července 1991 v Mezně a Miličíně okr. Benešov. Máme poblíž chalupu.

Stalo se, že skupina žen, pracující na poli u Mezna, viděla přistát velkou kouli. Tvrdí, že uvnitř viděly velkou, asi třímetrovou postavu a jakési zvíře, říkali tomu pes.

Dále asi v půl třetí ráno, přiběhla do kravína v Mezně vyděšená krmička, že právě potkala třímetrového chlapa se psem. Zaměstnanci se jí údajně vysmáli – co ty ženský blázní, že pořád vidí samé třímetrové chlapy.

Mezenský starosta, pan M. se (snad další den) vracel na motorce s manželkou ze sousední vsi a uviděli velikou kouli žlutozelené barvy. Pan M. chtěl zastavit, ale paní se strašně bála. Křičela: ‚Jeď, jeď, ono se to na nás dívá!‘, a tak dojeli domů a ještě z okna pozorovali, jak koule odlétá k obzoru a mění barvu na žlutočervenou. Toto mi osobně vyprávěli. Pan M.je velice seriózní člověk.

Někdy v té době v další sousední vesnici Miličíně, slyšeli lidé v noci v jednom domě podivný hukot. Vyběhli ven a na střeše domu byla velká koule, v níž bylo vidět dvě postavy, jakoby cosi opravovaly. Viděla to spousta lidí a prý to trvalo dost dlouho. Místní lidé říkali, že tam snad má chalupu či příbuzné kdosi z Ondřejova, takže mu telefonovali. Řekl prý, že podobných hlášení už má třicet.

Jistě uznáte, že je to vše velmi zajímavé – zvlášť tím, že svědků bylo ve všech případech více. Ovšem nesmírně mne překvapilo, že nikde o tom nebyla ani zmínka.

Prosím Vás, i když je to delší časový odstup, pomozte, aby se o to někdo zajímal a ty lidi vyzpovídal. Pro mne byl šokující fakt, že pan Daniken píše, že nejčastěji vidí lidé postavy právě okolo 3m vysoké.

Mně to vše vyprávěla pí. F., tchyně starosty M. Jenže ona to také neviděla, ale zná svědky osobně. Ač mne to nesmírně zajímá, neměla jsem odvahu pídit se po tom dále. Lidé jsou zde dost uzavření a vůči nám ‚pražákům‘ nedůvěřiví. Sami si věc vysvětlují tím, že to byl posel Boží.

Týden po tom všem, jsme měli zvláštní zážitek i my. Byli jsme u známých ve Stupčicích, což je víska vedle Mezna. Navečer se strhl prudký liják, ale nebyl vítr. Byly jsme s přítelkyní v kuchyni, můj muž a její syn opravovali na půdě kolo. Náhle jsme všichni uslyšeli podivný, ničemu nepodobný zvuk. Jakoby elektronický svist, který trval snad 10 sec a náhle zmizel. Manžel prý vyhlédl ven, ale výhled měl omezený a nic neviděl. My jsme v kuchyni ztuhly a pak si vzájemně vyčítaly, proč jsme nevyběhly ven. Já jsem se bála. Ten zvuk mi připomněl znělku rozhlasové četby na pokračování Podivuhodné osudy výpravy Barsacovy, kterou jsem kdysi jako dítě sledovala. tenkrát mi ten zvuk způsoboval mrazení a strach, stejně jako teď.“

Projektu Záře se později podařilo zjistit tyto skutečnosti:

– události se odehrávaly i v blízké obci Střezimíř

– prý objekt kdosi nafilmoval (nepodařilo se povrdit)

– událost, popisovaná paní Z.I. v Nedělním ránu se stala poblíž kravína a letního dětského tábora

– z druhé ruky získáno svědectví jednoho z místních obyvatel, který spatřil dvě třímetrové postavy se psem poblíž koule; chtěl se k nim rozběhnout, ale najednou se ‚pes‘ rozzářil a on se tak rozklepal zimou, že se nemohl pohnout z místa; postavy mezitím napochodovaly do koule i se psem a ta zmizela (není jasné zda odletěla či zmizela na místě).

= = = = = =

Přestože od událostí již uběhla řada let, bylo by škoda, kdyby tak zajímavá serie případů upadla v zapomnění. Obnovili jsme proto pátrání, objekt i postavy tehdy vidělo mnoho lidí a zcela jistě mají tyto události v paměti. Možná se nám ještě ozvou lidé, kteří by mohli podat nějaké doplňující informace, snad se i ozvou přímí svědkové těchto událostí…

Pomoc nám slíbil i pan Pazdera, který sice tu dobu v Miličíně nepobýval, nyní však spravuje miličínský web a umístil na něm výzvu: http://www.ceskasibir.cz/milicin/dok/ufo.php
Tak se nám snad ještě někdo ozve…

81 komentářů na “Hledají se svědkové úkazů v okolí Miličína v roce 1991!”

  1. Napadá mě, že podobné zažitky mělo ještě víc lidí v celé ČR…jenže lidi si to nechávají radši často pro sebe… Ovšem začátek let devadesátých je velmi zajímavý, ale možná lepší se po tom moc nepídit! Zajímavé je, že tzv. „stříbrnáci“ bývají též někdy vysocí – mezi 2-3 m… myslím, že pozorování v Miličíně a stříbrnáci mají společný základ čehosi.

    1. Náhle jsme všichni uslyšeli podivný, ničemu nepodobný zvuk. Jakoby elektronický svist, který trval snad 10 sec a náhle zmizel.
      ——-
      Napadá me Snadné vysvětlení:
      Hejno ptáků vydává přesne podobný svist a trvá obdobnou dobu.
      Pokud bych předtim viděl sci-fi s ufonama, tak bych měl urcite docela nahnano, kdyz uz bych ty nízko letící ptáky nespatřil, oni v cukuletu zmizí za barakama…

  2. Skutočne zarážajúci prípad. Aj tu u nás, keď vznikol tento http://www.uforevue.sk/news/57/55/Kriz-v-kukuricnom-poli-v-Bojnickach-okr-Hlohovec/ piktogram v kukuričnom poli, bol deň pred jeho vznikom v noci pozorovaný jednou 71 ročnou ženou podobný objekt, ktorý sa tiež podobal na Mesiac. Určite poznáte aj ten prípad z roku 1976 (22.června 1976), ktorý sa odohral na Kanárskych ostrovoch v Tenerife, kde tú guľu aj odfotili a takisto aj v Ruskom meste Veronež v parku pristálo v roku 1989 niečo podobné a vystúpili z toho tiež také vysoké bytosti a aj ich sprevádzal nejaký robot, len sa asi nepodobal na psa. Aj my tu na Slovensku máme také podobné a zarážajúce nevyriešené prípady, ku ktorým sa vraciame. To veru že stojí za to, znova to preskúmať. Držíme vám palce aby ste o tomto úžasnom prípade zistili čo najviac detailov.

  3. Napadá mě souvislost se starými pověstmi, v nichž se na některých místech zjevovali přízraky v podobě ohnivých psů, i zde je několik současných svědectví, že viděli obrovského psa a dokonce, že zářil. Z pohledu starých lidí, kteří neznali ještě ani žárovku, prostě mohli něco podobného nazývat jako ohnivý pes, neboť jediný zdroj pozemského světla, který znali a ke kterému by to tehdy přirovnali, byl oheň. Tyto pověsti o ohnivých psech pochází z mnoha míst Čech i Moravy a tehdejší lidé. Jestlipak neviděli tehdy před staletími totéž co my dnes ?

  4. Přesně toto nás také napadlo. Na Benešovsku, tak jako všude v našich zemích, jsou i pověsti o ohnivých psech a dokonce i o obrech. Je otázka, zda to, co považujeme v rámci UFO za vesmírné návštěvy, není fenomén nijak nový a neprojevuje se ve folklóru. Touto otázkou se zabýval i zesnulý badatel Johannes Fiebag, který k nám do republiky často jezdil a vyšlo mu tu i pár knížek.

  5. Vo svojom archíve mám film Kroniky UFO (The UFO chronicles-Starcast production) z roku 1998 a ktorý bol odvysielaný aj na STV (mám z toho nahrávku) a tam vypovedá jedna pani o svojom únose do UFO. Tá vec ju zhypnotizovala presne tak isto ako aj tú ženu a chlapca z tohto prípadu. Takže aj keď je to šokujúce a ťažko uveriteľné a toto isté sa nezávisle deje aj niekde inde na svete, tak na tom musí byť niečo pravdy.

  6. Dobrý den
    Mám taky takový malý poznatek k tomuto jevu v roce 1991. Něco podobného se stalo i mé Babičce přibližně v těchto letech. Stalo se to na !UKRAJINĚ! byl zrovna západ slunce a babička s mojí tetou byly na poli a shrabovali seno, když v tom uviděli žluto-oranžovou velkou kouli (babička říká že ta koule měla velké rozměry, ale to mohl být i optický klam) slunce ihned vyloučili, protože to by se k nim nikdy tak hodně nepřiblížilo. Objevilo se to zničehonic a pomalu stoupalo a zároveň se přibližovalo k tetě a babičce.Po chvíli se to zasatavilo a zůstalo to na jedno stabilním místě. Tetě se stalo něco podobného jako i těm ostatním lidem byla něco jako „zhypnotizována“ babička na ní volala co jí je ale ona pořád koukala jen na tu kouli a nevnímala.Po chvíli se však probudila a zase s babičkou komunikovala mezitím se ta koule začala vzdalovat a potom úplně zmizela. Tuto věc vidělo ještě pár lidí z vesnice co taky na poli v tu chvíli pracovali.Tento celý příběh jsem si nevymyslel celé mi to takto řekla moje babička a já to jen říkám vám abyste s těmito informacemi naložili jak považujete za vhodné.Jinak můj e-mail kdybyste potřebovali: mc.joda.sk8@seznam.cz
    Přeji hezký den a Nashledanou
    Ruslan

    1. Červená či oranžová koule je „obvyklý“ případ paranormálního jevu na obloze v zemích bývalého SSSR. Kromě literatury jsem se setkal s popisem tohoto jevu od mých přátel v Rusku a na Ukrajině a od mojí spolužačky z fakulty, která jev viděla (spolu s dalšími spolužáky), když byla na stáži ve Volgogradu na konci r. 1989.

  7. V létě r.1989 jsem jako zdravotní sestra sloužila noční službu ve Zlínské nemocnici.Kolem 23 hod jsem seděla v pracovně a měla rozsvícenu jen lampičku.Jak jsem byla otočena bokem k oknu, postřehla jsem něco, co mě přimělo se do okna podívat. Nevěřila jsem svým očím. Nad protějším sídlištěm Bartošova čtvrt pomalu, plynule, v neměnné výšce ( v jaké, odhadem snad 50 m nad domy…), směrem k východu,letěla obrovská, kovově oranžovo-červená koule. Nevydávala záři a neměla kolem sebe koronu. Byla kovově zářivá sama o sobě. Toto jsem pozorovala, než se mi ztratila v zorném poli.Chtěla jsem vyběhnout před pavilon, protože to bylo něco neuvěřitelného, ale jen jsem stála u okna a tetelila se strachy. Na ten pocit strachu z“neznámého“jsem nezapomněla dodnes. Nejsem fantasta, ale nebyl to ani balon, ani měsíc, ani meteor ani nic co bych kdy předtím viděla. A nebylo to vůbec příjemné.Bylo to velké, kovově zářivé a myslím, že „to“ o mě vědělo. Měla jsem zcela reálný strach. Ráno se mi kolegové vysmáli a týden poté ve večerních zprávách popisovali stejnou kouli na severových. Ruska.

  8. Díky, Alice, za zajímavý popis. V uvedené době bylo opravdu hodně podobných pozorování i u nás – nejznámější se odehrálo zhruba ve stejné době v Ostrožské Nové Vsi, k němu se určitě někdy vrátíme. Velmi by nám pomohlo, kdyby se vám i po té době podařilo vypátrat datum, kdy k vašemu pozorování došlo. Budeme rádi, když nás budete kontaktovat přímo.

  9. Alice, pokud jste ze Štípy a znáte M.V. ozvěte se na můj mail. Již více než půl roku po Vás asi bezvýsledně pátrám. I pokud se nejedná přímo o Vás, přesto ze zkuste ozvat. Jsem ze Zlína. Vaše osobní údaje samozřejmě nikdy nikomu nesdělím!!!!

  10. V Čile v noci pred zemetrasením bolo zaznamenaných až 16 pozorovaní UFO: http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.ufocasebook.com%2F2010%2Fchile16.html&hl=en&ie=UTF8&sl=en&tl=cs. Táto pasáž je ale zaujímavá: „Oni byli schopni vidět objekt, který vypadal podobně jako Měsíc, ale okamžitě si uvědomil, že Měsíc byl na druhé straně.“ Takto podobne si ten objekt zmýlili z Mesiacom aj v tu popisovanom prípade. Možno to alebo tomu podobné niečo lietalo aj tam.

  11. Pokud to je pravda, pak to odpovídá hypotéze, že třením zemských desek se generuji jakési plazmatické koule. (viz projekt Hesdalen – tzv. zemské světlo. Pokud by se našel badatel, který by porovnal data o UFO v ČR s geologickou mapou, bylo by to zajímavé.

  12. Dobrý den,jmenuji se Jirka. Také mám hlášení o koulích od mé sestry,které byly 3 roky a potom i od mé matky. To se stalo asi před 27 lety. Já sám mám osobní zážitky jako např.koule,která létala do oválu,vždy se otočila před kopcem a zalétla za něj.Utíkal jsem za tím na kopec a tam jsem to pozoroval do úplného zmizení. V letu po oválech se stále vzdalovala. Podobných pozorování mám více. V současné době mám něco jako paranormální zkušenosti. Jsem charismatický křesťan, modlím se a zpívám Bohu v neznámých jazycích,podobných starověkým jazykům a při tom se dějí zvláštní věci. Když jsem se nahrával na audio kazetu,tak jsem při přehrání zjistil,že není zachycen můj zpěv v jazycích ani kytara,kromě zvuků z okolí. Na pásce je zachycen pokřik dětí u baráku a štěbetání naší andulky na fíkusu, ale já ne. Mám docela jasno,jaký může být společný jmenovatel všech 4 druhů setkání. Jestli se někdo chcete se mnou podělit o zážitky,můžete mě napsat na e-mail: karhan.busines@email.cz. Na shledanou.

  13. Mluveni jazyku uz buh davno nepouziva..ani skrze nikoho jineho..
    Mezi těmi, kteří dnes „mluví jazyky“, jsou příslušníci letničního hnutí a baptisté, také římští katolíci, členové episkopální církve, metodisté, luteráni a presbyteriáni
    Jan 16:13 ale mluvi jasne :
    Ale až ten přijde, ten duch pravdy, uvede vás do celé pravdy, neboť nebude mluvit ze svého vlastního popudu, ale bude mluvit to, co slyší, a bude vám oznamovat to, co přichází.
    to znamena ze pokud mluvis starymi jazyky kterym ani nerozumis…bude nekde chyba..dalsi vyjadreni..:

    Společné prohlášení společnosti Fountain Trust a Evangelické rady anglikánské církve přiznalo: „Jsme si také vědomi, že podobný jev může nastat pod okultním/démonským vlivem.“ [Gospel and Spirit (Evangelium a duch), vydaly Fountain Trust a Evangelická rada anglikánské církve, duben 1977, s. 12.] Kniha Religious Movements in Contemporary America (Náboženská hnutí v současné Americe), vydali Irving I. Zaretsky a Mark P. Leone, cituje L. P. Gerlacha a sděluje, že na Haiti je „mluvení jazyky“ příznačné jak pro náboženství letniční, tak pro vúdú. — N. J., Princeton 1974, s. 693
    viz také 2. Tesaloničanům 2:9, 10.
    Pokud si krestan…urcite mas bibli..precti si to..dalsi zdroje si klidne vyhledej..sou k mani na nete..budes si to muset ale prelozit..

    pokud mas nejake otazky klidne se ptej, taky by me zajimalo co si o tom myslis..takze klidne na to zareaguj…nashle progress88@seznam.cz

  14. Mě napadá taková rouhavá hypotéza, že na začátku 90 let (po pádu komunismu) se sem ve velkém dostaly všechny možné prvky západní popkultury včetně science fiction motivů, které zkrátka povzbudily léta omezované fantazie lidí k tomu, aby viděli „věci.“
    Samozřejmě že jako první věc člověka napadnou nějaké čachry pozorující (způsobivší?) převratné politické změny, je ale opravdu potřeba zacházet tak daleko?
    Ne, že bych nikdy v životě nezažil podivné události, zároveň mám ale trochu blíže k psychiatrii a vím, že různé vize postav jsou celkem běžný psychický jev, který vůbec nemusí být spojený s těžkými psychickými chorobami (schizofrenie), ale třeba jen se zvýšeným stresem.
    Zrovna mi tu za oknem něco vydává zvuky, ze kterých trochu mrazí, po minulých zkušenostech to ale považuji za zvěř, aspoň v to doufám:)

  15. Před lety jsem měl setkání 4.druhu,byl jsem probuzen ostrým jasným světlem,které svítilo přes žaluzie,byl jsem strnulej,nemohl jsem se pohnout jen malinko nadzvednout hlavu jsem mohl,náhle jsem ucítil,že mě neco táhne za nohy z postele,nadvedl jsem hlavu a spatřil šedivou hlavu měla veliké tmavé oči,za každou nohu mě drželi dvě tyhle bytosti i za ruce,propadl jsem strachu a panice,začal křičet o pomoc,ale nekřičel jsem,neboť jsem neslyšel svůj hlas,křičel jsem jen v duchu,když jsem byl ztažen s postele nad podlahu a oni postupovali¨semnou směrem k oknu,tak jsem vykřikl zase v duch ve svém vědomí latinsky ochranu,kterou jsem slýchával od knežích v kostele nebo ve filmech,je zajímavé,že jsem se toto naučil již kolem 15.let,jako bych věděl,žs se mi to někdy bude hodit,po pronesení latinkých vět mě bytosti pustili a najednou byla tma a já ležel na podlaze u postele,vše stichlo a to světlo zmizelo jako by někdo otočil vypínačem.Do rána jsem nespal a musel jsem si rosvítit světlo,abych se nebál,doma jsem měl psa ,ale ten z vedlejšího pokoje vůbec nepřišel,když tam ty bytosti byli.Netrpím nočním brobuzením ani nepadám z postele na zem.Prostě se to stalo,vím to.

    1. Dobrý den,už nějakou dobu se zajímám o UFO,přečetla jsem spousty knih, a sleduji záznamy z celého světa,i v historii.Což mě postupně přivedlo k tomu v UFO věřit.SAmozřejmě spousty příběhů můžou být zveličené,ale je jich tolik nezávazně na sobě po celém světě a to už několik tisíciletí,že si myslím,že na tom musí být hodně pravdy,nejde to ignorovat.Bohužel si své názory nechávám pro sebe,nebot by se na mě lidé dívali jak na blázna.Jsem ale ráda,že i u nás,se někdo této tématice věnuje.Četla jsem i o únosech-převážně v Americe:které se hodně podobaly vašemu zážitkuS jedním zásadním rozdílem. Unesení si pamatovali po zážitku jen málo,většinou si všimli nějakého vpichu na kůži. Došlo unich ke ztrtě času,který nebyli schopni nějak vysvětlit.Na ostatní detailní průběh zážitku-unosu si vzpoměli až pod hypnozou.Věřím,že se toto může dít a kdekoliv.Pokud nás opravdu unáší a testují,je v jejich zájmu,aby jsme o tom nikde nemluvili a nic si nepamatovali.Možná by jste taky měl zkusit hypnozu.Mimochodem mají se lidé se zkušenosti s únosem u nás v republice na koho obrátit???

      1. Dobrý den Veroniko,ano lidé si to nepamatůjí,taky jsem to četl,ale můj únos nebyl dokonán,nebyl jsem v ufu.Myslím si,že se zaměřují na rodiny,které sledují,vždy testují více členů rodiny,maminka mi vyprávěla,jak se budila v noci a viděla divné tvory a to se o ufo nezajímala,když mi to vyprávěla,tak jsem se pousmál,ale její strach byl opravdoví bylo to cítit z jejího vyprávění,když měla tenhle zážitek tak říkala,že do rána již strachy neusla,měla dost věštecké sny a předtuchy,které se naplňovaly,já se zajímám o ezoteriku vykládám karty a podobně,napadlo mě jestli nehledají jedince s potenciálem duchovních sil,oni je jistě mají,když používají telepatii,chtějí získat více těchto sil,tak za tímto účelem zkoumají lidi.

        1. Asi toho bude víc v republice,ale lidé o tom mlčí,já jsem to vyprávěl asi 8 lidem,ale oni koukají jako by jste se zbláznil,nedivím se ,že o tom mluví jen málo lidí,kteří si to vybavují,ostatní o tom neví,tak o tom nemluví to je zamozřejmé.Jestli ty setkání nepůsobí nakonec proti únoscům samotným,rozvinou potenciál duchovních sil u objektu jejich zájmu a tato oběť je pak silnější než oni a nemohou jí pak ovlivňovat,nedaří se jim už pak zastřít paměť subjektu a unesený si pak tento zážitek začíná vybavovat,nebo již jeho nesouhlas s tím ,aby byl unesen,který podpoří svou vůlí a rozhodným ne, je odradí,protože již subjekt nemají pod vlivem.Jejich technologie je pro-nás neznámá a tady mají převahu z které těží,určitě nejsou ve vesmíru jen tito kořistnící entity,určo jsou i pozitivní,tak jak je to běžné,každá věc má rub a líc.

          1. Co to bylo přesně za ochrané zaříkadlo?
            UFO není zrovna můj hlavní obor zájmu, jsou jím spíše PSI schopnosti a záhadné civilizace.
            Připadá mi zvláštní, že reagovali na latinu. Nenapadá mě žádné logické vysvětlení, jsou to bytosti, které nemají se zemí nic společného, latinsky se asi neučili, a kdyby si pamatovali Řím, pak by se museli pohybovat hodně blízko rychlosti času ani pak si nejsem jistý, jestli by se potřebného věku dožili.
            Bylo by teoreticky možné, že to byl bytosti z jiné dimenze, které se v minulosti označovaly za démony a ďábly atd.

          2. proboha co je to za latinské ochrané věty?Budu to potřebovat..hodlám se na to podívat infa delekohledem a tu rudou natočit,protože jsem měl před tím i divný záhrobní telefon..děsný tak volám kamaráda a povídám mu to a potm se jdu podívat na oblohu jestli tam nebude znamení či nějaká blbost co mě kopne do očí…neuvěřitelný letí tam pomalu jako lampion tahle koule !!!!!!!!
            Musím to natočit

        2. Dobry den pane siska a ostatni. Chci se zeptat, kdyz mate v tabulce pripadu UFO napsano nehodnoceno, co to presne znamena? Ze na to jeste nebyl cas nebo to proste nebudete hodnotit? Kdyz nezjistite, co to bylo, nemelo by to byt spise v kategorii A ?

        3. Dobrý den,
          zkusím vám odpovědět místo pana Šišky. Jednotlivé případy označené jako „nehodnoceno“ znamenají, že se na nich doposud pracuje. Shromažďují se informace, důkazy, svědectví, … . Pokud bychom nezjistili o co se jedná a měli bychom dostatek důkazů, svědectví, vyjádření odborníků apod., byl by případ zařazen do kategorie C. Pokud bude k případu nedostatek informací …, pak bude zařazen do kategorie B. V kategorii A jsou případy, které jsou jednoznačně identifikovány. Snad vám mé vyjádření stačí.

        4. Ahoj, i já se obracím na případné pozorovatele jisté události ke které došlo již před mnoha lety /21.10.1989 v obci Harrachov v Krkonoších, asi kolem 19 hodiny, v části Nový Svět – panel.sídliště/. Jednalo se o pozorování objektu /postavy či robota/ o výšce asi kolem tří metrů. Toto bylo pozorováno i před objektem tamní sklárny. Svědky této události měli
          být p.Jan L….., jeho syn a dcera. Podrobnější informace jsem poskytl již v tzv,protokolu o dané události. Ve věci tzv.UFO a jeho kontaktů jsem byl dosud opatrný až do nedávna, než jsem shlédl dokument o tomto fenoménu /od Midofilmu – UFO nejlepší důkazy 3.návštěvníci/. V tomto je mimo jiné (ve 45 minutě) popis přistání UFO, ve městě Voroněž v Rusku, ze dne 21.10.1989 : Kdy svědci uvádějí, že v tamním parku přistálo UFO, z kterého vystoupilo několik vysokých mimozemšťanů, či robotů (vysokých kolem tří metrů) kteří se prošly po parku a pak zas odletěly…: Na základě těchto informací a kresby oněch (postav), které se nápadně podobají z události v Harrachově /z 21.10.89/, dochází zde ke shodě času a děje pozorování. Pokud jste byl tedy někdo účastníkem podobného /úkazu/ či snad víte i více z uvedeného popisu, dejte zprávu, Děkuji – jirka.

        5. Podobnú skúsenosť s abdukciami, akú mal Mirek, som mal aj ja v mladom veku. Mne pomohli tie typické kresťanské modlitby ako je „Zdravas Mária, …“, Otče náš, …“ a tak podobne v slovenskom jazyku. Carlos, to je jedno, že v akom jazyku sa modlí, lebo myšlienky sú dôležité. Môže sa modliť aj po česky. Pán Carlos, táto vaša posledná veta je úplne pravdivá: „Bylo by teoreticky možné, že to byl bytosti z jiné dimenze, které se v minulosti označovaly za démony a ďábly atd.“. To ste presne trafil klinček po hlave, presne ste ich správne odhalil, že čo sú zač tí únoscovia. Jedná sa o zlých duchov. Treba s nimi jednať ako s diablami, lebo to sú presne oni, len sa maskujú amo emzáci. Veronika, na Vašu otázku „Mimochodem mají se lidé se zkušenosti s únosem u nás v republice na koho obrátit?“ ja odpovedám takto: Áno, dá sa, odporúčam obrátiť sa na Boha Stvoriteľa, jeho syna Ježiša Krista, Božiu matku, svätú Pannu Máriu, anjelov, svätých a tak podobne. Pomôcť môžu aj sväté predmety ako kríž, pátričky, svätená voda a tak podobne. Nesmiete sa báť ničoho, treba sa donútiť pozitívne myslieť. Strachom dávate silu tým únoscom.

        6. Já měla taky podivný zážitek.Večer ve cca 20h.na podzim kolem r.1993-94 jem čekala na příjezd přítele z cesty.Ležela jsem pod oknem na sedačce a dívala se na protější zaplou televizi.Nejednou jsem za TV na stěně viděla takové podivné světlo,oranžovočervené měnícíse barvy – barva jako žhavé uhlíky..v první chvíli jsem si myslela že začala hořet televize..ale pak jsem koukla nad sebe a viděla jsem za žaluziemi v okně že vycházely světelné paprsky směřující za tu TV.. a měla jsem pocit že za tím oknem je nějaký předmět podlouhlého zaobleného tvaru a z něj vycházely ty ohnivé paprsky..dostala jsem strach..pak běhěm asi 6?sekund to zmizelo…vstala jsem a šla zkontrolovat dítě,které mi spalo vedle v pokoji a pak jsem si dodala odvahu a otevřela okno v kuchyni a dívala se ven zda tam něco neuvidím co to mohlo být..venku před barákem (bydlím v Ostravě Porubě na sídlišti ve vyškáči v nejvyšším patře)jezdily auta a chodili lidi..nevím jestli také někdo v té době něco viděl..také mě napadlo že to třeba mohlo být větší auto s blikajícím majákem,ale to by takto nevypadalo..párkrát dole na cestě takové auto jelo a nikdy mi nesměřovaly takto ty paprsky za tu tv..také se mi to vícekrát nestalo..říkala jsem si že bůhvíco to bylo,a že stejně nějaké ufo nemá červenooranžovou barvu ale bílou zářivou ..(tenkrát jsem si to myslela)ale pak jsem se náhodně bavila s babičkou mého přítele,která žije v Bystřici pod Host.a ta mi říkala,že vidívá často u lesa na poli lítat nějaké světelné objekty červenooranžové barvy..tak mě to celkem i zděsilo-že to bylo také té barvy.. a dodnes nevím co to bylo…jinak jsem celkem citlivá osoba na různé např.věci které se teprve stanou..prostě to cítím dopředu a několikrát se mi stalo že se chodí se mnou „loučit“ umírající lidé (praskají mi talíře v ruce,a např.když umřela babička od mamky přítele kde jsme jezdili, tak mě v noci zbudil zvuk jako když někdo klepe na dřevo – klepající 3x v intervalech a celkem asi 5-10minut. a jiné podivné věci…hold asi hodně věcí nevíme..

        7. Jak to tu tak procitam tak vidim ze spousta lidi chodi kolem horke kase ale nevedomky. Zkuste nachvili poprit co si myslite ze vite a zkuste verit nejstarsi knize na svete… Bibli. Ta rika ze v konecnych dnech bude Satan svrzen z nebe do blizkosti zeme a s nim i jeho pomocnici, padli andele neboli demoni. Bible ujistuje ze Satan bude delat vse pro to aby lidi zlakal na falesnou cestu a aby je strasil… udalosti ktere se deji kolem dotycnych lidi nejsou nahodou. Mimo to ufo jako takove je vyuzivane k okultismu a uz existuji lide jako vyzyvaci UFO. At uz je to vykladani karet ci esoterika nebo predcitani z bible ktera je psana jinym jazykem a to vetsinou schvalne nebot obsahuje ruzne formule k vzyvani demonu….. Elitari se netaji kabalou to je nejvyssi satanismus. UFO to inteligentni a ne prirodni je vetsinou obraz demona ktery pobyva v blizkosti zeme. Bible na jednom miste uvadi. A Buh ocistil nebesa od Satana a demonu a svrhl je do blizkosti zeme a Satan obchazi ze jako rvouci lev nebot vi ze ma kratke casove obdobi… nechci nikoho strasit ale pocet andelu je v bibli tez a pocet demonu prevysuje populaci lidstva…takze clovek musi brat v potaz ze i kdyz nechcou byt nami videni tak jsou kolem nas a pozoruji kazdym dnem co lide delaji…pak Elitari pri obradech vzivaji jedny z nejmocnejsich demonu a vymenou za informace o lidke touze se nechavaji zvecnit ve filmech a videoklipech slavnych… Historie je jina nez se deti uci ve skolach a new age bori veskery zdravy potencial v lidech. Diky new age je dnes 98% vedy a informaci naproste nesmysly…

          Neverte vsemu co vam jini predlozi, zamyslete se komu to z globalniho hlediska pomuze a jak to cele ovlivnuje lidstvo…resp. kam to lidstvo navadi :)

          1. Žádný Bůh nebo Ježíš nikdy nebyl a nebude. Je to jen fikce pro ovce minulosti, která usnadnila jejich manipulativnost. Nechápu, jak něčemu takovému může inteligentní bytost v dnešní době ještě věřit.
            Já dříve věřil, ale po čase mi došlo, že je to jen tisiciletý podvod a naivní báchorky pro slabomyslné lidi.
            To už je pravděpodobnější, že náš vesmír je „školní mikro projekt“ nějaké cizí entity. Ta by se tím pádem teoreticky mohla považovat za stvořitele, nikoliv ale všemohoucího Boha.

              1. Odpovedi jsem se nedockal ;-) Tak to tedy upresnim:

                Chtel jsem poukazat na to, ze takova teorie (a jakakoliv podobna) je absurdni, protoze na otazku neodpovida.
                Jestlize tento vesmir stvorila nejaka ne-absolutni entita, pak tuto entitu muselo opet neco stvorit; a pokud nejaka ne-absolutni entita, tak tu zase muselo neco stvorit a tak dale az do nekonecna.

                Jedina ne-absurdni odpoved je, ze musi existovat jakasi entita absolutni, sama nestvorena, ktera tvori vse existujici.

              2. Nemáš pravdu Ondřeji. Ať chceš, či nechceš, ať se ti to líbí, nebo nelíbí, Bůh je skutečnost a neovlivní to žádný lidský negativ, nevíra, nebo snad odpor a ani protichůdný názor. Člověk se může kvůli tomu vztekat jak chce, může nadávat a zuřit, ale Boha to nikdy nevymaže. Prostě Bůh je a nikdo s tím nikdy nic nemůže udělat i kdyby navěky strčil svoji hlavu do písku a ječel na celé okolí, že určitě není. Že je víra v Boha tlumočena ve velmi špatném světle ? Ano, ale za to nemůže Bůh, ale lidi, jejich hamižnost, chtivost, atd.

            1. Když někdo píše Nevěřte všemu,co vám kdo předloží, ale věřte na démony, tak to ani nestojí za diskuzi. Proč by jedno mělo být věrohodnější než druhé.
              Tyto stránky určitě nejsou určeny k debatě o Bohu, ale přesto malou poznámku.
              Ježíš byl historickou postavou, jako jeden z tehdy četných proroků. Další věc je legenda…
              O existenci Boha se zpravidla říká, že nikdo neprokázal ani, že JE, ani že NENÍ. A církev – to je už úplně něco mimo, to je instituce.

              K předchozím příspěvkům: smysly (a vzpomínky) nás klamou neuvěřitelně. Ale, jenže atd..
              To nejpozoruhodnější se odehrává zpravidla beze svědků.

            2. Ondřeji, pláčeš sice hezky, ale na špatném hrobě, existence Ježíše Krista, jeho života i pravdivost jeho životního příběhu zde na Zemi je doložena mnoha historickými dokumenty a spisy přímo z té doby od mnoha osob na sobě nezávislých a později byla doložena i archeologickými a vědeckými důkazy. Vědci… tedy těmi, kteří žádným pohádkám a pověstem nefandí… a přesto jeho existenci jednoznačně potvrdili. A existence Boha? Tupému člověku něco tak velkého nikdy vysvětlit nejde. Takže ti to řeknu téměř jak Bohuš z filmu Kurva hoši guten tag – že jsi Boha nikdy neviděl? Tvýho šulína jsem Ondřeji taky nikdy neviděl a věřím, že ho máš…

            3. JEDNODUSE VSEM VAM UNIKLA ZAKLADNI VEC
              TO CO SVEDKOVE POPISUJI CO VYDELI JE ZAJIMAVE ALE
              PROC NEVOLALI POLICI A ZVLASTE KDYZ SE TAM TEN OBJEKT
              ZDRZOVAL TAK DLOUHOU DOBU A SVEDKU ZAM BILO SPOUSTU
              TO NECHAPU ZE BY TO ZADNEHO Z NICH NENAPADLO???

              1. Petře, snad měli policii volat – ale ta by mohla tak akorát konstatovat, že něco viděli.(Pokud tam vůbec policii mají.) Co víc? Žádný přestupek se nestal. Nikdo nebyl ohrožen.

              2. Nekdy v roce 1993-1998 jsme cela nase rodina (5 clenu) pozorovali padajici rudou kouli nedaleko obce Uhlirske Janovice byla obrovska mnohem vetsi nez kdyz zapada slunce navic koule byla vice na sever objevila se na obloze a zhruba za 5 az 10 sekud spadla za horizont lesa. Dva clenove rodiny utekli do domu. Dodnes si nikdo z nas nedovede vysvetlit o co mohlo jit. Neverime na podobne veci, ale toto nas dost vydesilo. Ta velikost objektu musela byt nekolik set metru. Skoda ze se neda dohledat ze by jej taky nekdo videl protoze nejsme schopni rict ani presny rok kdy k tomu doslo..

              3. Vidim problem v tom že pokud by mě osobně na chatě z ničeho nic oslnilo nějake nezname svetlo ktere by vychazelo z oblohy asi bych propadl strachu a chtě nechtě nevnimal šiřku a delku zařeni svetla ani visialni stav rostlin kolem mě…spiše bych asi skameněl pohledem vzhuru nebo bych utekl do chaty a zamkl dveře a okna.. podle mě ten to dopis nemuže byt prab važne

                1. Ano, myslím, že to platí pro většinu lidí.
                  V srpnu (asi 1997), jsme seděli přes půlnoc před chalupou u Blatné a pozorovali velký zelenomodrý kapkovitý útvar jak pomalu plul po obloze. Podél plotu byly obrovité lípy, takže se vždy skryl a zase objevil, až se ztratil z dohledu.
                  Byli jsme naprosto konsternováni a neschopni pohybu.Nebyl to bolid, pohyb byl příliš pomalý, výška zřejmě nevelká, protože siluety stromů přetínal cca ve 2/3. Nezanechával žádnou stopu, jen na zužující se straně měl krátké drobné bílé plamínky.Zvuk žádný.
                  Řekli jsme to jen pár známým a rodině, ale většinou se nikomu o tom nechtělo mluvit a rozpačitě na nás hleděli.

                2. Já si na případ Miličín mnohokrát vzpomenu. Bylo by to krásné téma pro novináře nebo studenta, kteří by měli čas i zájem a obešli lidi dům od domu i v okolí. Většina lidí podobný zážitek víceméně potlačí – když nejsou právě velkými extroverty a netouží po pozornosti, a přitom nemají vysvětlení.

                  1. Já se kdysi o něco podobného pokoušel. Nechodil jsem sice dům od domu, ale použil klasickou metodu: zašel jsem do místního hostince a tam se ptal. Ale ty reakce místních byly hodně podivné, připadalo mi, jako by se ti lidé báli o tom mluvit. Jestli to bylo tím, že nějaký duchovní v kostele lidem tvrdil, že je to zjevení ďábla? Nevím… :)

                  2. Já to v té době viděl v Níkovicích u Milevska,není to daleko od Miličína.Zdokumentováno v Projektu Záře.Stříbrná,velmi zvláštní koule,pomalu letící nad lesem za naší chalupou.Ten kdo to nezažil,tomu to připadá úsměvné ale já to viděl a měl jsem podivný pocit ,všude bylo najednou úplné ticho a pocit vzduchoprázdna a na to nikdy nezapomenu.Teď jsem koukal na mapu a ta zvláštní koule letěla přesně směrem ke Střezimíři a Miličínu .

                  3. Něco zásadního o tom vím, ale není možno to publikovat. Znám důvod, který odstartoval tyto následující úkazy. Šlo o probíhající fyz. experiment, který byl tajně uskutečněn kolem 21:00 večer ve zmíněné lokalitě na jistém místě. Rázová energetická vlna šla velmi hluboko, možná až k jádru a pak se vrátila zpět. Následné projevy byly šokující. Krátce potom z oblasti začaly prosakovat zprávy o tzv. UFO fenoménu. Byl jsem autorem experimentu.

                  4. Nějak se mi nechce uvěřit. Jakkoli přijímám, že možné je ledacos.
                    Tesla by měl radost. Sáhli jste příliš daleko, hluboko, vysoko?
                    Ale „následné projevy“ se zdají být příliš „rozčlánkované“.

                  5. Je to skutečně pravda Heleno co jsem napsal, nevymýšlím si. To, co se tam onehdy stalo možná narušilo něco mnohem víc než jsme sami čekali a vybudilo to jejich skrytou aktivitu.

                  6. Docela to trvalo než se o Milíčínu začalo veřejně mluvit. Od incidentu jsem hlídal všechny zprávy, noviny a prohledával jsem i internet.

                  7. Já ale opravdu jsem nakloněna uvěřit! Jen se tak jistím…
                    Jako naprostý, absolutní laik jsem si tedy prošla vlastnosti – účinky rázových vln. Změny struktury, chemismu atd..
                    To je pak ovšem docela jiná věc! A taky docela krásná!

                    Jenom jednu otázku si kladu: zaznamenala onehdy místa k tomu povolaná – myslím odborný svět – že se odehrálo něco zásadního? Musel to být „náraz“!

                  8. Zdravím. To, co se tam dělo potom, to snad ani nemůžu tady popisovat. Ale ano, reakce na danou událost byla. Sice okamžitá, ale myslím, že si ani plně neuvědomili, co se vlastně vůbec stalo. Omlouvám se, ale nemohu být konkrétní. Ale otočme prosím trochu list. Zajímalo by mně, co si myslíte o tzv. Měsíční jeskyni na Slovensku.

                  9. No, už se o ní pouze dohadovat nemusíme… Před rokem jsem ji našel, ale zatím jde o tzv. Ultra Top Secret záležitost, protože stále probíhá průzkum.

                  10. Na té wikipedii to není zrovna moc přesný popis. Asi nejbližší popis odpovídající realitě je ten překlad ze speleo magazínu, kde článek poprvé vyšel.

                  11. Zatím jsem tím už stihl naštvat jednoho mediálně známého jeskyňáře, který ji hledá už skoro 20 let. Nechtěl jsem mu prozradit polohu a podrobnosti toho, jak jsem k ní dospěl. Je to ale hodně zvláštní a až strašidelná jeskyně. Vypadá to, že ten odbojář, který tam zemřel je uvnitř pochován. Pod zadní stěnou je uměle navršený val kamenů s jedlovým chvojím ve velikosti člověka, ale zatím jsem to nerozebíral, abych se přesvědčil. To až na reportážní kameru.

                  12. To chce velkou opatrnost! Po všech stránkách.

                    Vzor důkladnosti: http://www.mackerle.cz/slovenska-republika/

                    Myslím, že osoba A. H. vůbec není pro současný výzkum důležitá.
                    A Slávek může být Slávik, Slavík nebo kterýkoli -slav. Jaroslav…
                    Tvrdit, že někdo takový neexistoval, je zbytečné. Pohyb obyvatelstva, výměna generací, válečný a poválečný, i administrativní, chaos – to všechno hraje roli. Nemluvě o tom, že leckdo neužíval své pravé jméno.

                    Tak: hodně zdaru! Mrazí ze samotného tématu.

                  13. Ne Slávik, ani Slávek, ale Slóvik, což je příjmení.
                    Jinak tam uvnitř modře luminují kameny a potažmo celá ta zadní stěna, ze které mněl bača strach. Jestli to jsou nějaké radio zářiče, nevím, ale vypadá to zajímavě. Asi si toho všimli i ti odbojáři, protože jeden z luminujících kamenů je téměř u východu, aby si zřejmě mohli dobře prohlédnout. Ve výklenku, kde zemřel Martin je na zdi vyškrábané datum jeho úmrtí – 27.10. Nějaké fotky už mám, ale teď to budu celé filmovat na profi kameru i s tou skleněnou stěnou.

                  14. Sledoval jsem aktivity záhadologa Teda Phillipse, který tvrdil, že ji našel a prohlížel si jeho fotografie. Závěr je takový, že není vůbec pravdou, že ji našel. Vstup k měsíční šachtě je tak úzký, že Phillips by se jím vůbec neprotáhl s ohledem, na jeho tělesnou proporci.Vstup odpovídá tomu prvnímu článku z toho speleo magazínu, kde je popisován jako trhlina, puklina, štěrbina. Na výšku má jen 25cm a v délce něco jen přes metr. Dál pak je široký jeskynní koridor a pozůstatky po činnosti ukrytých odbojářů.Vede to za zadní stěnou pak dolů ke skleněnému artefaktu. Celkově to ale není normální jeskyně. Tedy je, ale ukrývá něco velmi nezvyklého a to se asi na aureole systému dost podepisuje.

                  15. Babí Horu znám. Nechtěl jsem toto téma moc otevírat. Byl jsem tam. Svoji výpravu jsem tehdy zaplatil zápalem plic. Vím o tom vstupu a o místě, kde se nachází. Tam je to ale dost nebezpečné, protože tyto tunely jsou dodnes aktivní. S nimi si už nechci moc zahrávat.Možná po anabázi s Měs. jeskyní pak nafilmuji ústí vstupu do tunelu na Babí Hoře. Dál ale ne.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*