Výročí první tragédie

kpt.Thomas Mantell

Je to právě 67 let od dne, kdy se v souvislosti s UFO odehrála první tragédie.  Dne 7. ledna 1948 se jí stal pětadvacetiletý kapitán amerického letectva Thomas  Mantell. Přes svůj mladý věk nebyl Mantell žádným leteckým nováčkem, měl za sebou bojové zkušenosti z druhé světové války nad Evropou a byl vyznamenán Záslužným leteckým křížem. Jeho smrt ukončila pobavené úsměvy skeptiků a jejich tvrzení, že zprávy o UFO jsou k smíchu, vzaly za své.

K události došlo v odpoledních hodinách 7. ledna 1948. Nad Madisonem (stát Kentuky) byl zpozorován lesklý, oranžově zářící objekt. Velitel letecké základny Godman Field plukovník Guy F. Hix dostal z kontrolní věže zprávu, že se objekt blíží k městečku Fort Knox poblíž této základny. Na základně byl vyhlášen poplach. V té době již pozorovaly objekt desítky lidí, včetně posádky vojenské základny.

V té době se z cvičného letu vracely čtyři stroje typu F-51D Mustang. Tento typ tehdy patřil mezi nejvýkonnější vrtulové stíhačky, dosahoval rychlosti až 695 km/h a výšky 12 800 metrů. Piloti těchto čtyř stíhaček, kpt. Mantell, por. Hammond, por. Hendrix a por. Clements obdrželi příkaz k pronásledování neznámého objektu. Obrátili své stroje směrem k udanému místu, kde se nacházel neznámý objekt. Co se stalo potom, je dodnes předmětem nejrůznějších spekulací.

 

 

Umělecká rekonstrukce Mantellova letounu pronásledujícího UFO (credit: Peter Brookesmith)

Umělecká rekonstrukce Mantellova letounu pronásledujícího UFO (Peter Brookesmith)

V 15.07 hod. ohlásil poručík Hendrix, že mu dochází palivo a požádal o povolení k přistání.

O dvě minuty později hlásí kpt. Mantell, že objekt spatřil. Potvrdil, že objekt vypadá jako z kovu a má obrovské rozměry. Mantell se v této chvíli nacházel ve výšce 10 500 stop. O chvíli později hlásí poručík Hammond, že jej vidí také: „Je zaoblený jako slza a vypadá  jako by byl tekutý“.

V 15.15 hod. hlásí Mantell vzdálenost od objektu 350 metrů. Objekt se prý otáčel kolem svislé osy, zvyšoval rychlost a stoupal pod úhlem 45 stupňů vzhůru.

V 15.17 mizí ostatním pilotům Mantell v mracích a oni se vzdávají dalšího pronásledování. Ještě o minutu později Mantell hlásí že objekt je gigantický a má neuvěřitelnou rychlost. Poté se již neozval. V tu chvíli by měl mít palivo ještě na čtvrt hodiny letu a tak na základně čekají zda se neozve. Poté se rozjela pátrací akce. Nedlouho po čtvrté hodině odpolední nacházejí trosky Mantellova Mustangu rozseté na ploše několika čtverečních mil. Je jasné, že Mantellův stroj se rozpadl ještě ve vzduchu.

Policie bohužel na místo nehody nevpustila jediného novináře, ani neposkytla fotografie trosek či místa havárie. Armáda k tomuto případu nevydala žádné tiskové prohlášení. Díky tomu se však okamžitě rozkřikly neuvěřitelné fámy o podrobnostech Mantellovy smrti. Podle některých zpráv prý Mantellova poslední slova zněla: „Proboha, vždyť jsou v tom lidé!“ Podle jiných byly trosky jeho letounu silně zmagnetizované a pokryté mikroskopickými otvory, svědčících prý o použití jakési hrozné zbraně.

Podle oficiálních zpráv, vydaných mnohem později, prý Mantell pronásledoval výškový balón projektu Skyhook, který měl registrovat případné atomové výbuchy v atmosféře. Podle skeptiků pronásledoval Mantell jen obraz planety Venuše, nebo tzv. boční slunce. Obojí je však dost nepravděpodobné – balón by piloti Mustangů snadno dostihli, boční slunce či Venuše jsou relativně nehybné objekty na obloze a před letadly neunikají.

Mantell podle některých údajů ztratil kontrolu nad svým letounem po ztrátě vědomí, neboť jeho letoun nebyl vybaven kyslíkovým přístrojem a on přesáhl bezpečnou výšku letu. To však nevysvětluje destrukci letounu ještě ve vzduchu.

A tak nezbývá, než konstatovat, že v tomto případě došlo k tragickému střetu s neidentifikovaným létajícím objektem – nic víc a nic méně.

Památka na první oběť pronásledování UFO (zdroj: img.groundspeak.com)

Památka na první oběť pronásledování UFO

 

Text je ukázkou z knihy Velká kniha tajemství a záhad, kterou vydalo nakladatelství Regia.

 

 

 

10 komentářů na “Výročí první tragédie”

  1. Dobry den, ve clanku o CE4 zde na strankach jsem se docetl, ze
    „Podle názorů některých badatelů jsou právě zážitky únosů do UFO nejspíše klíčem k pochopení celé záhady UFO a nemusí to být zrovna na základě ET hypotézy.“
    Co presne je tim mysleno? Mohu se o tom nekde docist vice?
    Dekuji.

  2. Měl jsem na mysli především J.Fiebaga, který své myšlenky rozvedl v knihách UFO-únosy lidí a UFO-útok nebo sblížení? Zajímavé názory na tuto problematiku najdete také v knihách C.D.B.Bryana – Blízká setkání čtvrtého druhu (UFO) a J.Randlesové a P.Hougha – Encyklopedie nevysvětleného. Vše vyšlo v češtině.

  3. Dekuji za doporuceni, toho Fiebaga jsem procetl. Mohu rici, ze je to nejzajimavejsi teorie UFO a pribuznych jevu, co jsme zatim cetl. Ovsem uspokojuje me hlavne esteticky a umelecky, abych tak rekl :-) (Tim, ze prekonava onu typickou materialni predstavu ‚Martanu‘, co si sem po ceste z Alfy Centauri skoci unest kravu.) Co se tyce autorova zaverecneho ‚vysvetleni‘ a vubec jeho interpretaci reality, jsou vetsinou natolik ontologicky naivni, ze je tezko brat vazne.

  4. ¨balón by piloti Mustangů snadno dostihli,¨
    Skutečně by ho dostihli – jenže o byl v příliš velké výšce, kde pilot prostě omdlel nedostatkem kyslíku – prostě zapomněl sledovat výškoměr.

    A to že letadlo rozpadlo ve vzduchu- jak snadné to je. Po omdlení – třeba krátce předtím si to uvědomil a potlačil řídící páku – začalo letadlo klesat a tím u letadla dojde ke zvýšení rychlosti – došlo pak po čase k překročení konstrukční rychlosti stroje a tím pádem i k postupné destrukci stroje – například k poškození křídla a tím již zbytek byl jen otázkou času – třeba pád do vývrtky a následné rozervání letadla vlivem aerodynamických sil.

    Prosím zeptejte se na to nějakého letecké odborníka – ten vám to jistě vysvětlí jak snadno se letadlo po omdlení pilota rozpadne ve vzduchu – čí si alespoň prohlídněte seriál na ČT 2 letecké katastrofy – tam jsou podobné události dost jasně vysvětleny.

  5. očitý svědek

    Podle mimozemštanů,prý nechtěli jeho stroj ani jeho rozbít,ale přiblížil se prý a automaticky ho jejich fyzika vtáhla k jejich UFO a tam se mu rozpadl stroj,šroubky vyskočí a vymontují se motor vynechá atd.
    Prý litují jeho smrti atd.Prý věděli,že jeho úmysly byly čestné.
    Já bych řekl,že ,když ho nechtěli zabít tak ho mohli nějakým jiným způsobem usměrnit a né ho nechat se rozmáznout.Jsou to normální vrazi.

      1. očitý svědek

        To byl asi nějaký vtip na mě.To je v knihách kde mimozemštané odpovídají na otázkz ohledně „zabití tohoto letce.To neříkají mě,ale píše to autor při setkání s nima měl tuhle otázku tak jsem to sem přetisknul.

      2. Dobry den .. je pravda ze treba ja osobne na jistou manipulaci s nasim druhem verim .. ale ohledne tohoto pilota a jinych vazne urazi jejich vysvetleni ohledne balonu at jiz v jakekoli fazi vyzkumu .. at je to sebedokonalejsi balon jeho jedinym pohonem je cirkulace vzduchu .. v urcitych vyskach jsou ty cirkulace jinak silne a rychle .. všechno beru .. verim ze baloon muze fakt letet .. ale nejrychlejsi vitr na nasi planete byl zmeren tusim neco pres 350 km za hodinu .. ten mustang letel pres 650 km/h .. jestli mi nekdo chce rict ze je mozny aby mizel stihackam .. dejme tomu asi pan buh postouchl .. ale jestli mi nekdo chce rict ze zkuseny pilot se zkusenostmi z 2. Svetove valky si splete balon kterych v anglii musel videt milionkrat s necim vo popisoval jako nevo fakt obrovskyho a kovove leskleho .. tak ja pak nechapu jak vlastni vlada muze takhle pospinit vlastniho cloveka ktery byl jednim z tech co ji pomohli dostat dane situace a to ze byli velmoci po druhe svetove ..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*